Rijksmuseum Amsterdam, renovatie.

Rijksmuseum Amsterdam, verbouwing, renovatie en uitbreiding, maar wat blijft?

Het Rijksmuseum Amsterdam is gedeeltelijk in oorspronkelijk staat gebracht. Architect Cuypers is zoveel mogelijk eer aan gedaan. Zijn decoraties zijn gerestaureerd, de binnenhoven zijn open gebroken en alle witte museummuren zijn gesloopt. Er komt een nieuwe ingang, in de ‘fietstunnel’. De Philipsvleugel wordt gerenoveerd. En zal pas in 2014 klaar zijn. De hele ingreep nam bijna tien jaar in beslag en werd geplaagd door vertragingen. De kosten van deze gigantische operatie zijn ca. 375 miljoen.

Net als in het Scheepvaartmuseum is het de bedoeling dat je in het Rijksmuseum Amsterdam ook actief deel neemt aan de tentoonstelling. Er worden driedimensionale indrukken gerealiseerd, en multimediale middelen gebruikt

rijksmuseum amsterdam

Nederlandse boeken  (468x60)

KLIK HIER!!!

Reageren is niet mogelijk.